Pim van den Boogaard
+31 (0)6 37 17 1975

"Pim van den Boogaard is een echte consultatieve project manager, graag vertaalt hij een strategie naar succesvolle campagnes."

Mijn specialisme ligt op het gebied van marketing communicatie: hoe kan ik het beste de prospect en/of klanten activeren. Ik heb ervaring op gebied van: Online Marketing, Marketing Automation, Direct Mail, Drukwerk, Email Marketing, Loyaliteiten Programma's, SEO, SMS diensten, Social Media, Telemarketing, Websites.

februari 2022 - februari 2023
Account Executive - februari 2023

  • single point of contact
  • initiëren nieuwe concepten
  • team lead
  • budget bewaking
  • marketing automation

Voor een vast klanten pakket ben ik verantwoordelijk voor het uitbouwen van online activiteiten: nieuwe ideeën presenteren en kansen voor de klanten in kaart brengen. Dit heeft voor een van mijn klanten geresulteerd in een award winning case, SelligentAward for Excellence in Omnichannel Marketing.

Ook heb ik zorg gedragen voor diverse implementatie projecten; na een analyse maakt de klant een keuze voor een emailmarketing tool. Data bronnen moeten gekoppeld worden, formulieren en email berichten worden opgezet, alles om de zgn journeys in te richten en te laten functioneren. 

augustus 2010 - december 2021
Account Manager/ Project Manager - Close Contact

  • Account management (sales en relatiebeheer)
  • Contact strategie (ontwerp en realisatie)
  • Conversie specialist
  • Inkoop van derden diensten (grafische producties)
  • Project management (special projects, budget bewaken,  campagnes  inrichten en managen)

Voor vele projecten zet ik mijn kennis en kunde in als conversie specialist;
Een organisatie had een lancering van een event. In eerste instantie konden alleen de bestaande gasten zich aanmelden. Al snel bleek dat ook niet-gasten wilden deelnemen, echter waren hier geen voorzieningen voor. Door een zgn. wachtlijst aan te leggen, groeide het adressenbestand met prospects. Vervolgens konden niet-klanten zich aanmelden waarbij ze de mogelijkheid hadden om op de hoogte gehouden te worden over het aanmeldproces. Er is een e-mail gestuurd, zodra deze niet-klanten zich konden aanmelden voor het event. Hiermee is conversie gekomen uit een groep waar in eerste instantie geen rekening mee is gehouden. Daarnaast is de adressenlijst gegroeid met geïnteresseerden in het event.

Het doel voor een telecom aanbieder was om het aantal calls bij de Helpdesk te reduceren. Door op het juiste moment de relevante informatie naar de consument te sturen is het aantal calls met 60% gedaald.

Voor een zorgverzekeraar heb ik een wervingscampagne opgezet, hierdoor zijn adressen verrijkt en is de campagne van 100% offline naar een on- offline campagne gegaan. De verrijkte adressen scoorde 75% beter dan de niet verrijkte adressen en zijn de kosten gereduceerd.

februari 2015 - maart 2018
Communicatie - Almeerse Hockey Club

Met de promotie naar de hoofdklasse, werd de Almeerse Hockey Club interessanter voor bedrijven om mee samen te werken. Sponsoren ontdekten een nieuw bereik en voor de pers was het interessant om een lokaal team op het hoogste niveau actief te hebben.

Opzet en implementeren social media: Ik heb social media kanalen geïmplementeerd binnen de Almeerse Hockey Club, wedstrijden werden live via twitter verslagen, sponsoren werden zichtbaar op Facebook en foto's van events werden op Instagram gezet. Met de inzet van Social Media werd nauw contact onderhouden met de doelgroep.

Website ontwikkeling: Gezorgd voor een transformatie van platte saaie website (waar men alleen informatie vond over trainingstijden), naar een platform waar men met regelmaat terug wil komen om bij te blijven over alle nieuwtjes rond de Almeerse Hockey Club.

Pers contacten aanleggen en onderhouden: Wekelijk werden er redactionele artikelen geplaatst in lokale media, hierbij had ik contact met de journalisten en fotografen.

Ontwerp en realisatie clubmagazine: In samenspraak met de uitgever heb ik de redactie en vormgeving van een club magazine verzorgd. Hier de 'rode draad' verzonnen en onderwerpen voor artikelen bedacht en geschreven (redigeren).   

december 2010 - december 2017
Commissie E-mail - DDMA

  • Februari 2014 – maart 2016 Voorzitter
  • Interpretatie Nationale E-mail Benchmark
  • Standaardisatie van e-maildefinities: S.A.M.E.
  • Usability onderzoek naar emailnieuwsbrieven
  • Vakopleiding e-mailmarketing 

februari 2003 - december 2009
Account Manager - DM Interface

  • Account management; outbound (print, email, sms, telemarketing), inbound (data capture, email en telemarketing).
  • New business
  • Product development

januari 2002 - december 2002
Sales Manager - Neroc Amsterdam

  •  New business
  • Organiseren van seminars
  • Uitbouwen van de merkwaarde 

februari 1997 - december 2001
Account Manager - Datatrans B.V

  • Account management
  • Inkoop van diverse diensten
  • New business
  • Optimaliseren productieproces
  • Project Management (februari ‘97 – oktober ’99): verantwoordelijk voor klant-, en leveranciers, bewaken van planning en budgetten, verantwoordelijk voor de al gehele coördinatie en realisatie van projecten.

januari 1994 - januari 1997
Filiaalhouder - Amici Herenmode


CONTACT?

Ik kijk uit naar een afspraak waarin ik mij nader kan toelichten.

Pim van den Boogaard
+31(0)6 37 17 1975

CONTACT

 

CV Pim van den Boogaard
Mijn CV in PDF format
09 CV Pim J.J. van den Boogaard.pdf (837.26KB)
CV Pim van den Boogaard
Mijn CV in PDF format
09 CV Pim J.J. van den Boogaard.pdf (837.26KB)


 
 
 
 
E-mailen
Bellen
LinkedIn